Як імпортерам з малого та середнього бізнесу боротися з валютною кризою | Факторинг Фінанс Факторинг Финанс
Новини
02.04.2015

Як імпортерам з малого та середнього бізнесу боротися з валютною кризою


Багато підприємств малого та середнього бізнесу використовують товари, обладнання або матеріали іноземного виробництва, тобто залежать від імпорту. Раніше це не створювало труднощів, але через шторм на валютному ринку бізнесмени зіткнулися з низкою проблем. Коливання валютного курсу змушують їх або зазнавати збитків, або підвищувати ціни, що загрожує втратою клієнтів. До того ж, іноземні постачальники через значне зростання ризиків часто стали вимагати повної передоплати, що в умовах курсової «качки» також загрожує бізнесменам втратами.
 
Щоб вижити, підприємцям доводиться освоювати нові фінансові продукти, про які в колишні часи вони могли навіть не здогадуватися.
 
Способів, які допоможуть імпортерам краще пристосуватися до кризової «бовтанки» багато. Для підприємств малого та середнього бізнесу можна виділити чотири основні. Для невеликого бізнесу саме вони є найбільш ефективними.
 
1. Валютний форвард допоможе знизити валютні ризики
 
Коливання на валютному ринку – головна проблема для компаній, чий бізнес зав’язаний на імпорт. Банки пропонують мінімізувати втрати за допомогою покупки форвардних валютних контрактів: імпортери фіксують курс валюти на день укладення контракту, а купують її за цим же курсом пізніше, коли товар мав бути оплачений. Якщо між укладенням договору і постачанням товару проходить значний час, різниця в курсах може виявитися досить чутливою.
 
Наприклад, мале підприємство уклало договір з іноземним виробником на поставку обладнання. Ціна товару зафіксована у валюті, частково оплата проводиться при укладенні контракту, а частково – на дату відвантаження або поставки. Але на виготовлення і поставку товару потрібен певний час. В умовах постійного коливання валютних курсів велика ймовірність того, що до моменту поставки товару його ціна в національній валюті зросте. Валютний форвард дозволяє зафіксувати курс на певну дату, по ньому і буде купуватися валюта, коли настане термін оплати.
 
2. Акредитив і банківська гарантія замість передоплати
 
Крім курсової «качки» імпортери зіткнулися з кризою довіри з боку іноземних постачальників. Через збільшення кредитного ризику іноземні компанії побоюються невиконання контрактів і вимагають від партнерів передоплати поставок. Передоплата (а часто її вимагають в розмірі 100%) для багатьох компаній малого бізнесу неможлива: вільних грошей у них, як правило, немає, а кредити стали дорогими. Цю проблему вирішують акредитиви, коли зобов’язання з оплати бере на себе банк. Постачальник буде впевнений, що товар буде сплачений, при цьому імпортеру не знадобиться вилучати кошти з обороту.
 
3. Факторинг як спосіб боротьби з відстроченням
 
Фінансування потребують і компанії, що є постачальниками торговельних мереж, які повсюдно практикують великі відстрочки по оплаті товарів.
 
Факторинг і до кризи був знайомий компаніям малого бізнесу і використовувався ними як спосіб благополучно пережити час між постачанням та оплатою товарів ритейлерами. Зараз його відкривають для себе і компанії, які не використали його раніше. Відразу після поставки товару постачальник може звернутися в банк і отримати гроші для того, щоб зафіксувати курс наступних поставок. Тим більше, що зараз, як кажуть постачальники, торгові мережі ще більше збільшили відстрочки. Вони й раніше у великих торгових мережах становили 60-90 днів, а тепер доходять до чотирьох місяців, і це, схоже, ще не межа.
 
Такий довгий термін розрахунку за відвантажену продукцію загрожує компаніям МСБ великими касовими розривами, і факторинг стає для них незамінним продуктом. Фінансування надається під заставу дебіторської заборгованості, яка виникла при відвантаженні товарів мережам. Для малого бізнесу, у якого часто немає якісних застав для отримання кредиту, факторинг стає єдиним способом фінансування для скорочення касових розривів.
 
4. Ще один спосіб знизити витрати від сильних коливань валютних курсів для малого бізнесу – це купувати валюту щодня невеликими партіями по мірі отримання оплати за раніше поставлені покупцям товари, а не чекати вигідного курсу, щоб поміняти все відразу. Тим самим ви усереднити вартість валюти і згладите курсову різницю.
 

Зворотній зв’язок