Вітамін росту для бізнесу: факторинг | Факторинг Фінанс Факторинг Финанс
Новини
01.11.2014

Вітамін росту для бізнесу: факторинг


В даний час більшість банків не кредитують, оскільки в своїх активних операціях скуті відсутністю кредитних ресурсів через необхідність постійно повертати депозити. Проте життя не стоїть на місці і більш далекоглядні з банки, розуміючи, що криза закінчиться і розгорнеться нова неабияка боротьба за клієнтів, воліє поступово проводити необхідну роботу по збільшенню клієнтської бази вже зараз, використовуючи такі банківські продукти як факторинг, кредитні лінії та банківські гарантії. Всі перераховані продукти володіють однією важливою особливістю – вони стимулюють клієнта працювати з даною банківською установою і нарощувати свою бізнес діяльність. При грамотному використанні вони дозволяють підвищити довіру до компанії з боку її партнерів, а це запорука виживання бізнесу в наш складний час.
 
Факторинг як засіб зниження ризиків у бізнесі 
 
Даним банківським продуктом на українському ринку активно займаються кілька банків. Механізм факторингових операцій дозволяє збільшити обсяги бізнесу за рахунок збільшення товарного кредиту на дебіторів, підвищує якість управління дебіторською заборгованістю та платіжну дисципліну контрагентів компанії постачальника, так як крім нього в процесі контролю за своєчасністю погашення дебіторської заборгованості приймає банк. 
 
За словами директора з продажу корпоративного бізнесу Фідобанк Андрія Костюка, це цікавий фінансовий продукт для компаній, що працюють у виробництві та торгівлі FMCG (продукти харчування, напої, побутова хімія і т.д.). Банк надає цю послугу в гривні в розмірі до 85% вартості заборгованості, переданої на факторинг. Відстрочка платежу надається на 90 днів і при цьому у компанії-позичальника є ще 30 днів для врегулювання зі своїм контрагентом питання погашення заборгованості. Обсяг операцій з факторингу у банку становить кілька десятків мільйонів гривень.
 
Вартість таких запозичень по різним банкам залежить від вартості ресурсів на ринку і коливається від терміну відстрочки платежу і платіжної дисципліни дебітора. Значних змін умов або посилення вимог банків до компаній банкіри до кінця року не планують. Це дозволяє банку не тільки нарощувати обсяги залишків клієнтів на розрахункових рахунках, а й продавати їм додаткові банківські послуги і проводити перехресний банківський маркетинг. Наприклад, так як значна частина таких клієнтів є торговими підприємствами, то у них зростає безготівкова і готівкова торговельна виручка, а це в свою чергу дозволяє банку запропонувати таким підприємствам послуги інкасації, встановлювати банкомати на території магазинів, встановлювати платіжні термінали і т.д. У виграші залишаються всі: і банк, і клієнти. 
 
Для багатьох компаній факторинг більш привабливий, ніж звичне кредитування.
 
«Ми компанія-виробник молочних продуктів, деякі з яких призначені для промислової переробки В2В: згущене молоко, сухі молочні продукти. Тому багато наших покупці сектора В2В хочуть досить довгу відстрочку платежу – від 60 днів і більше. Факторинг дозволяє нам не втрачати оборотні кошти на фінансування дебіторської заборгованості. З банком в даному випадку питання вирішуються досить оперативно. Нам не потрібно під приваблюваний кредит шукати заставу, нести витрати на його оцінку, страхування, забезпечення схоронності», – розповів Андрій Білоцерківський, фінансовий директор компанії Куп’янський МКК, що спеціалізується на виробництві молочних продуктів. 
 
Для компаній факторинг зручніше кредиту з точки зору ведення документації.
 
«Для нашої компанії факторинг знижує додаткові витрати і документообіг, які існують при кредитуванні. Якщо порівнювати процентні ставки при кредитуванні на поповнення оборотних коштів і факторинг – у другого очевидна перевага в менших затратах з боку компанії при оформленні та обслуговуванні. При факторинговій формі співробітництва банку надаються документи, накладна – і гроші на рахунку, все набагато простіше і оперативніше, ніж у випадку з кредитом», – пояснив Білоцерківський.
 
За словами Андрія Солопа, фінансового директора компанії ДП «Електролюкс ЛЛС», що спеціалізується на торгівлі побутовою технікою, ключова перевага факторингу – можливість отримання грошей раніше обумовленого з клієнтом терміну оплати.
 
«Нам факторинг цікавий, в першу чергу, як інструмент зниження дебіторської заборгованості в балансі і, відповідно, зниження ризику неплатежів з боку дебіторів. Тому ми розглядаємо факторинг без права регресу як інструмент торгового фінансування для зменшення ризиків торгового фінансування клієнтів компанії ». 
 

Зворотній зв’язок