Факторинг і торговельні мережі | Факторинг Фінанс Факторинг Финанс
Новини
22.02.2015

Факторинг і торговельні мережі


Співпраця з ритейлерами – мрія для будь-якого постачальника, проте воно часто супроводжується складнощами і недостатнім розумінням з обох сторін. Єдиний шанс переконати торговельні мережі прислухатися до себе – це надати їм ексклюзивний товар, але таку продукцію мають у своєму розпорядженні далеко не всі компанії. Однак є більш простий спосіб привернути до себе увагу рітейлера: взаємодіяти з ним через фактора-посередника.
 
Як «потрапити в мережі»?

Рітейлери є монополістами ринку, що дозволяє їм диктувати постачальникам умови. Відповідати цим умовам обов’язково, оскільки великі мережеві компанії забезпечують основний обсяг продажів. Серед висунутих ними вимог превалюють:

  • забезпечення певного обсягу поставок та належного асортименту;
  • регулярне зниження цін на окремі групи товарів в період проведення промо-акцій;
  • наявність системи бонусів і знижок для покупців.

Крім того, більшість мереж має свої правила документообігу і логістики, нехтування якими для постачальника загрожує ризиками виникнення прострочень.

Жорсткі вимоги, які накладаються мережами, складно дотримуватися навіть великим компаніям. Дрібному і середньому бізнесу доводиться ще складніше, оскільки можливостей у нього небагато. Власних оборотних коштів часто не вистачає на те, щоб забезпечити договірної обсяг поставок і дотримати свої кредитні зобов’язання перед мережами.

У той же час неодмінною умовою роботи з ритейлерами є надання відстрочки платежу. У відношенні продовольчих товарів вона закріплена законодавчо і становить не більше 45 днів, по непродовольчих товарах відстрочка досягає 90-120 днів.

Пошуки додаткового джерела фінансування для надання таких відстрочок зазвичай призводять бізнесменів до необхідності співпраці з факторингової компанією. Цей варіант відмінно вирішує проблеми касових розривів. Факторинг дозволяє компаніям, не заморожуючи дебіторські заборгованості, отримувати гроші одразу після відвантаження товару. Ними можна розплачуватися з контрагентами або використовувати для інших внутрішніх потреб.

Як укласти договір факторингу на вигідних умовах?

На жаль, далеко не всі контрагенти готові працювати з факторингом. Деякі мережі погоджуються на укладення договору лише у випадку ведення роботи з конкретним банком, в якому постачальник зобов’язаний відкрити розрахунковий рахунок. Частина рітейлерів відмовляється від послуг фактора-посередника, мотивуючи це можливістю розголошення внутрішньої інформації.

Іноді мережі йдуть назустріч своїм контрагентам і самі пропонують укласти договір факторингу. Спеціально для таких клієнтів фактори-посередники розробили комплексну послугу. Вибудуване за цією схемою співробітництво постачальників і торгових мереж носить взаємовигідний характер, роблячи взаємодію між клієнтом, фактором і дебітором комфортною і ефективною.


Зворотній зв’язок